Friday, June 8, 2007

Evolutia xeroxurilor din targusor

De fiecare data cand ai nevoie fie sa iti listezi un proiect la care ai lucrat nopti(asta cred profii), fie sa copiezi cateva cursuri la care nu ai putut ajunge doar din cauza ca te-a durut maseaua sau ai crezut ca e plecat profu in strainatate si nu poate sa ajunga in nci un caz la curs, fie ca iti faci niste copiute (ca sa nu deranjezi cu fosnetul foilor mari pe profesorul care te lasa sa copiezi, nu ca ai tu o inclinatie spre copiat) apelezi la centrele XEROX.





Cel mai potrivit loc pentru aceste centre sunt acolo unde exista si cerere..........adica...complexul studentesc.


In Targusor (complexul studentesc in care mi-am petrecut ultimii 3 ani) sunt in prezent 2 centre de copiere: PIM si ADY COPY CENTER



Anul 1: la inceputul anului nu exista decat PIM-preturi rezonabile, servicii de calitate

Pe parcursul anului aflam si de un nou centru de copiere deschis la mai putin de 100m dePIM si anume, un fost student FEAA deschide ADY COPY CENTER....preturi la fel ca cei de la PIM dar faptul ca erau noi pe piata, erau interesanti.....cel putin din punctul meu de vedere



Anul 2: PIM deschide un nou sediu in care se fac doar xeroxurile obisnuite (alb negru, color-pe hartie normala). Acest lucru a fost foarte bine gandit deoarece noua locatie era mai spatioasa si ofereau un confort fizic superior (nu mai erai inconjurat de aparate de copiat si era mai racoare).

Lovitura anului a fost noua politica de preturi a lui ADY care a pastrat calitatea serviciilor, dar a scazut preturile, in acelasi timp, cu resursele care s-au inmultit au cumparat noi aparate de xeroxat si a marit "capacitatea de servire". Pe langa acest fapt, au avut o politica de angajare foarte buna......nu stiu daca a fost sau nu un criteriu, dar expresia mereu zambitoare sau cel putin primitoare a celor care listau si xeroxau m-au facut sa aleg intotdeauna ADY COPY CENTER in defavoarea celor de la PIM (unde intalneai mereu aceleasi fete de oameni incruntati sau crispati, obositi, parca spuneau "ce mai vrea si asta?").

Ca reactie la actiunea celor de la ADY sa micsoreze preturile, cei de la PIM au micsorat si ei preturile, dar au facut o mare greseala.... au introdus o hartie de mai slaba calitate. Apoi, vazand ca nu au nici un impact asupra cererii, au micsorat si mai mult preturile(calitatea ramanand la fel de slaba).
Nu stiu daca au castigat sau au pierdut, dar ce am vazut eu a fost ca ADY cumpara noi aparate si nu lasa nici din calitate, marindu-si in acelasi timp si numarul serviciilor oferite (laminari, hartie de foarte buna calitate si alte servicii care sa satisfac toate cerintele pietei).
Mai mult spre sfarsitul anului universitar a deschis un nou centru de copiere aproape de complexutl studentesc CODRESCU (aici concurenti erau cei de la STEFF).

Facand un rezumat al anului 2 se observa ca cei de la ADY au castigat clientii prin calitate si personal, in timp ce PIM a folosit ca strategie de reactie si de supravietuire pretul (incep sa cred ce a spus domnul Munteanu la un curs: niciodata sa nu folositi pretul ca arma impotriva concurentei pe piata).



Anul 3: Lucrurile au ramas aproximativ la fel pe tot parcursul anului.

Mi-a placut foarte mult ca cei de la ADY aveau un timp pe perete un print in care era prezentata viziunea lor despre contactul cu clientul...nu mai tin minte exact dar era o poezie sau o axioma despre ZAMBET (ceea ce observasem eu in anul 2 la personalul de acolo), mai mult pentru a contracara (psihologic) deficitul pe care il au ei cu spatiu (cam redus) si faptul ca atunci cand stai mult la coada incepi sa te plictisesti, au pus un televizor pe care rula un post TV (fie ca era de muzica sau un post obisnuit PROTV, ANTENA) si boxe de la care se auzeau melodiile puse de angajati pentru a contracara si pe de o parte zgomotul plictisitor si deranjant al aparatelor de copiat.

Cei de la PIM au reintrodus serviciile de listare (care se faceau doar la vechiul sediu, noul sediu se ocupa doar de copieri pana in momentul de referinta), dar personalul avea aceeasi stare ("oare ce mai vrea si asta?").



A venit sfarsitului anului universitar si cei de la PIM se pare ca profita de acest lucru....exista o cerere in crestere pentru listari si ai au unele avantaje...au mai angajat o persoana pentru listari, spatiu de miscare pentru client, aer conditionat (esential, cel care face o diferenta mare atunci cand esti nevoit sa stai destul de mult -adica cel putin o jumatate de ora - pentru a lista sau xeroxa ce ai nevoie).



Astept sa vad reactia celor de la ADY COPY CENTER.

4 comments:

Rodrigo said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Carina said...

Wow, la ce analiza ai facut ma astept sa deschizi si tu un centru xerox :)

CresceNet said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Câmera Digital said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.